Cara Mudah Nak Buang Tahi Udang Tanpa Membuang Kepala Dan Kulit Udang

Cara Mudah Buang Tahi Udang Tanpa Membuang Kepala Dan Kulit Udang | Berikut merupakan perkongsian di laman facebook saudari Zila Nur Arel melalui Halaman Masak Apa Hari ni (Mahn)

Rata-rata semua orang suka makan udang nak pula kalau tomyam seafood udang ni wajib lah ada!, ramai yang tahu bahawa tahi udang terletak di kepala udang. Kebanyakan orang akan memasak udang dengan kepala tanpa membuang tahi udang terlebih dahulu ataupun memasak udang tanpa kepala.

Jika dibuang kepala, rasa masakan tersebut akan menjadi hambar dan kurang enak berbanding dengan masakan udang bersama kepala. Ada juga sesetengah masakan yang mementingkan kepala udang dan kulit udang seperti prawn bisque, mee udang, char keow tiow dan sebagainya.

membuang tahi udang, cara buang tahi udang, buang tahi udang, buang usus udang, buang salur tahi udang, cara bersihkan udang

Video dibawah dikongsikan oleh saudari Zila Nur Arel untuk sama-sama kita pelajari cara mudah membuang tahi udang galah tanpa membuang kulit udang tersebut.

Ada yang cakap selama ni tak buang ok je kesihatan tidak terjejas sekalipun dah makan banyak tahi udang. Tetapi kalau dah tahu tak salahpun kita nak buang lebih terjamin kebersihan makanan yang kita makan. Betul tak?

Selama ni taktau cara nak buang tahik udang galah, skrg ni umur dh dekat 30an baru tau.. terasa bersih sgt nk makan abis kepala pun.. 😛Selepas ini bolehla masak udang tanpa buang kepala dan kulit udang yer. Kongsikan untuk manfaat kaum wanita diluar sana.!

kredit : Zila Nur Arel

Video Cara Buang Tahi Udang, Mudah Dan Dijamin Bersih

Diharap perkongsian artikel ini bermanfaat untuk kita semua. Jangan lupa share artikel ini dengan kawan-kawan yang lain.

You might also like
2 Comments
  1. […] udang ketak atau juga dikenali dengan nama udang lipan tentu teruja untuk mengetahui cara atau trik untuk […]

  2. […] Dari Yang Lain, Ini Resepi Cucur Udang Mi Segera Boleh Anda Cuba | Sudah menjadi kebiasaan, makanan minum petang dihidangkan untuk mengisi […]

Leave A Reply
Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Your email address will not be published.