Buat Sendiri Toner Lemon untuk Kulit Berminyak

Lemon merupakan buah yang memiliki kandungan vitamin C yang sangat tinggi. Namun dari kandungan Vitamin C tersebut lemon sering dijadikan sebagai buah untuk ubat yang boleh meningkatkan daya tahan tubuh. Selain itu lemon juga mempunyai manfaat yang sangat banyak, baik dari sisi kesihatan maupun kecantikan. Salah satunya adalah boleh dijadikan sebagai toner semulajadi yang menyegarkan wajah.

Anda yang memiliki kulit berminyak mungkin ragu-ragu menggunakan toner kimia pada kulit. Sebagai gantinya, anda boleh membuat toner sendiri agar kulit tidak terlalu berkilat dan berminyak! Kebanyakan produk toner mengandung alkohol dan bahan lain yang dapat merosak kulit jika digunakan untuk jangka panjang. Hindari produk kulit yang berbahaya dengan membuat toner buatan sendiri untuk mengurangi kulit berminyak.

Toner semulajadi buatan sendiri akan menyegarkan kulit dan dapat digunakan sebelum menerapkan makeup untuk mengurangi kulit berminyak.

Cara membuat Toner Lemon

toner muka, toner wajah, homemade toner, DIY toner, toner muka berminyak, toner muka berjerawat, buat sendiri toner, cara buat toner

 

Ini adalah toner sangat murah dan mudah dibuat yang sesuai digunakan pada kulit berminyak!

Juga berfungsi sebagai astringent semulajadi, lemon akan membantu menutup pori-pori besar, membunuh bakteria yang menyebabkan jerawat dan menghilangkan minyak kulit berlebih pada wajah anda.

Campur pati lemon dan air dengan ratio 1: 2 untuk membuat toner air lemon yang selamat dan berkesan. Masukkan toner lemon ke botol semburan dan semburkan pada wajah untuk mendapatkan manfaatnya.

BACA JUGA: Kulit Muka Berminyak?? Jom Buat DIY Toner Sendiri Untuk Kulit Wajah Korang,Senang Je!

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. TQ

Komen Anda...

Add Comment