Home All Pengetahuan Am Cara Mudah Bersihkan Aircond, Hanya Guna Remote Sahaja

Cara Mudah Bersihkan Aircond, Hanya Guna Remote Sahaja

101
0
Cara Mudah Bersihkan Aircond, Hanya Guna Remote Sahaja 1

Bulan Puasa begini, pastinya penggunaan aircond lebih dari biasa. Terutama sekali jika anak-anak ada di rumah. Ditambah dengan cuaca panas menyebabkan anda sekeluarga mungkin menggunakan penyaman udara sepanjang masa.

Namun, jangan hanya pandai guna sahaja. Jika mahu memastikan ia berada dalam keadaan yang baik, tahan lama dan sentiasa sejuk, unit penyaman udara mestilah diselenggara selalu.

Walaupun ia masih berfungsi dengan baik, penyelenggaraan dan servis adalah penting untuk memastikan ketahanan dan kebolehupayaan penyaman udara dalam memberi kesejukan mengikut kapasiti awal.

Cara Mudah Bersihkan Aircond, Hanya Guna Remote Sahaja 2

Untuk anda yang ingin membersihkan sendiri penyaman udara, lakukan teknik ini.

  • Selepas mengggunakannya di malam hari, JANGAN matikan terus, sebaliknya lakukan langkah berikut jika mahu bersihkan penyaman udara anda sendiri.
  • Tetapkan mode daripada “Cool” ke mod “Fan”, tetapkan kelajuan kipas ke tahap paling tinggi.
  • Biarkan ia berjalan selama 15 minit.
  • Kemudian barulah matikan aircond.

Cara Mudah Bersihkan Aircond, Hanya Guna Remote Sahaja 3Mengapa tetapkan ke mode “Fan”?

  • Tujuan kita tetapkan ke Mode “fan” kerana ia tidak akan mengaktifkan pemampat. Dengan itu hanya blower kipas fancoil sahaja berjalan dengan normal (tidak sejuk) dan udara bertiup.
  • Ia akan mengeringkan kelembapan dalaman unit penghawa dingin anda dan membantu mengurangkan pengumpulan kotoran dan kulat (yang disebabkan oleh debu, kotoran  dan kelembapan)

Pesanan : Jangan lupa untuk menetapkan semula ke mode “Cool” apabila anda menggunakannya lagi pada masa yang akan datang.

LEAVE A REPLY

Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Please enter your comment!
Please enter your name here