Home All Pengetahuan Am Urutan Otot Masseter Selama 10 Saat Ini Mampu Redakan Sakit Kepala Akibat...

Urutan Otot Masseter Selama 10 Saat Ini Mampu Redakan Sakit Kepala Akibat Stres

2194
1

Urutan Otot Masseter Selama 10 Saat Ini Mampu Redakan Sakit Kepala Akibat Stres | Ramai selalu mengalami sakit kepala tapi kita sendiri pun tahu pengambilan ubat yang kerap dah tentu tak elok untuk kesihatan.

Jadi untuk korang yang macam ni disarankan amalkan urutan otot masseter ini. Ia cuma ambil masa lebih kurang 10 saat saja untuk dilakukan dan dikatakan mampu mencegah sakit kepala daripada berulang.

Urutan ini disarankan oleh pakar terapi David Reavy yang menurut beliau sakit kepala selalu berpunca kesan otot masseter yang tegang.

Apa itu otot masseter?

Urutan Otot Masseter

Ia merupakan otot tebal yang menghubungkan tulang pipi dan juga rahang yang cukup penting untuk mengunyah. Ada antara kita yang stres akan mengetap rahang yang mana akan menyebabkan otot ini tegang.

Bagaimana ia menyebabkan sakit kepala? Dan Cara Urutan Otot Masseter

Perbuatan mengetap atau mengetatkan rahang ini akan membatasi otot lain di kepala dan juga leher seterusnya menyebabkan sakit kepala.Cara melakukan urutan otot masseter

  1. Letakkan hujung jadi pada bahagian otot masseter
  2. Buka mulut atau rahang dan tutup.
  3. Ulangi sehingga anda berasa otot bahagian tersebut tidak lagi tegang. Itu saja.

Urutan Otot Masseter

Selamat mencuba!

Sumber: www.prevention.com

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Please enter your comment!
Please enter your name here