Home All Petua Kecantikan Diri Lelaki Ini Buat Toner Untuk Maknya Bebas Daripada Jeragat

Lelaki Ini Buat Toner Untuk Maknya Bebas Daripada Jeragat

2833
1

Jeragat biasanya menyerang remaja tetapi pula masih ada kemungkinan orang dewasa boleh terjejas juga. Aktiviti hormon remaja yang tidak stabil semasa akil baligh menyebabkan minyak dalam kulit terhasil secara berlebihan. Jeragat atau yang dikenali juga dengan open comedo adalah sebuah tempat kecil yang berwarna putih atau hitam. Jeragat sudah tentu boleh dikeluarkan dalam banyak cara. Ada salun kecantikan atau klinik yang menggunakan pelbagai bahan semula jadi.

Petua hilangkan jeragat di muka secara semulajadi adalah jelas lebih praktikal dan murah. Anda tidak perlu bersusah payah pergi ke klinik kecantikan hanya untuk menghilangkan jeragat. Menggunakan bahan-bahan semula jadi boleh anda lakukan di rumah ini boleh menjimatkan masa, usaha dan kos.

Jeragat biasanya timbul dalam liang-liang tertentu di muka seperti hidung dan pipi. Jika mengetahui muka anda terdedah jeragat, maka hapuskan ia. Jika diabaikan, jeragat boleh berkembang menjadi bintik-bintik atau tompokan seperti kulit mati. Kehadiran jeragat sekitar hidung atau pipi pasti menjadikan muka kita kelihatan tidak sihat dan boleh membuat keyakinan anda turun.

Kalau anda salah seorang daripada orang yang ada masalah jeragat, pasti anda tahu betapa payahnya nak berdepan masalah kulit ini. Lebih-lebih lagi kalau anda yang mempunyai kulit cerah, boleh hilang keyakinan andai tak dirawat, silap-silap kulit tampak lebih gelap dari biasa.

Mungkin ada yang sudah mencuba dan sanggup habis duit beribu-ribu demi menghapuskan jeragat. Jenuh cuba pelbagai produk tetapi tetap tiada kesannya! Tetapi tahukah anda, hanya dengan menggunakan bahan dapur, masalah jeragat juga boleh hilang?

Ok untuk tahu lebih jelas, baca perkongsian Herry Rozular ini…

Malam ni nak buat toner kat mak kita. Jeragat ni memang benda biasa bila dah umur 35 ke atas. Orang kulit normal pun boleh amalkan cuma tak payah letak limau nipis tu je. Ni salah satu daripada resepi kulit cantik pakai bahan semula jadi yang saya upkan hari tu.

1. Ni botol beli dekat daiso. Tak ada daiso beli je la botol-botol macam ni dalam watson atau guardian.

2. Ni je bahannya. Depend saiz botol macam mana. Kalau kecil, timun itu potong dua.

3. Blend je timun tadi.

Dah siap tu tapis pastu letak limau nipis. Limau nipis ni untuk orang berjeragat. Kalau normal cukup je dengan timun tadi. Nak best lagi letak dalam peti sejuk. Nanti spray memang rasa segar! Moga bermanfaat buat anda.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Please enter your comment!
Please enter your name here