Penyakit Suami Isteri Tidur Berasingan, Jangan Biarkan Berlaku Kalau Nak Hubungan Kekal Lama!

Jika ada pasangan muda yang sudah mula tidur berasingan, itu petanda bahaya dalam rumah tangga anda. Tidur bersama merupakan kunci keintiman hubungan suami isteri. Di sinilah juga kebahagiaan terbina. Tanpa waktu malam hari, hubungan pastinya jadi sangat hambar.

Jika pasangan muda memilih untuk tidur berasingan seharusnya carilah jalan penyelesaian secepat mungkin.

Kena buka minda dan cari punca secepat mungkin mengapa hal ini terjadi. Baik suami atau isteri, jangan sesekali ego. Sama-sama perbaiki diri.

Undang dosa
Ketahuilah bahawa menjaga hubungan dalam hubungan suami isteri diberi ganjaran pahala dan mengabaikannya juga boleh mengundang dosa. Jadi tidak salah rasanya jika anda berusaha lebih sedikit dan usah pandang ringan akan masalah ini. Berusaha untuk menambah ibadat dalam kehidupan kita.suami isteri tidur berasingan, suami isteri tidak tidur bersama, suami isteri tidur katil lain, suami isteri tidur bilik lain

Kenal Pasti Punca
Perkara terdahulu yang seharusnya ada berikan perhatian adalah mengenal pasti punca mengapa suami lebih selesa untuk tidur berasingan dan anda sendiri merasa selesa untuk berada jauh daripadanya setiap hari.

Jika suami lebih selesa menonton tv hingga ke malam, tegurlah dia dan ajaklah dia bersama anda di dalam bilik. Jika perlu, anda sendiri yang menemaninya menonton.

Berbincang Secara Terbuka
Ajaklah suami berterus terang mengenai masalah ini. Mungkin juga ada ketidakpuasan hati baik anda mahupun suami yang mengganggu masa untuk tidur bersama-sama.

Faktor Kerja
Ramai menjadikan alasan faktor kerja dan syif suami dan isteri yang tidak sama setiap hari sebagai alasan terbesar untuk tidur berasingan.

Cubalah ambil cuti anda sesekali dan beradalah di rumah bersamanya seketika di siang hari bagi menyemarakkan kembali hubungan anda. Berusahalah untuk mengubahnya menjadi lebih baik, seperti orang lain.

Guna Taktik Sesuai
Sesekali gunakan taktik yang bersesuaian misalnya merajuk ntuk mengusik hati si suami untuk lebih prihatin dengan anda. Namun jika cara ini tidak berkesan, cubalah cara lain yang mampu mengusik jiwanya untuk tidur di samping anda. Mungkin merangsangnya menjadi lebih drastik adalah jalan sesuai. Selidik kemahuannya.

Perbaiki Masalah Seksual
Mungkin juga suami mula menjauhi anda kerana kedinginan seks mahupun kemahuannya gagal dipatuhi anda. Siapa tahu bukan? Berbincang adalah jalannya. Namun jika seks menjadi puncanya, sebagai isteri anda seharusnya memulakan langkah agresif untuk mengubah diri anda sendiri. Ingatkan bahawa ianya satu ibadat!

Jumpa Kaunselor
Jika segala usaha menemui jalan buntu, tidak salah untuk anda dan pasangan mendapatkan bantuan daripada kaunselor untuk memulihkan masalah ini. Jangan pandang ringan kerana ia akan membinasakan rumah tangga anda untuk tempoh yang lama.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. TQ

Komen Anda...

Add Comment