Home All Petua Kenderaan Cara Servis Sendiri Aircond Kereta Yang Kurang Sejuk

Cara Servis Sendiri Aircond Kereta Yang Kurang Sejuk

4721
1

AIRCOND KERETA ANDA TAK SEJUK?JANGAN TERBURU-BURU HANTAR BENGKEL. INI CARA MUDAH SERVISNYA SENDIRI (MOHON KONGSIKAN)

Musim-musim panas ni kalau aircond kereta buat hal kejap sejuk kejap tak jom lah kita buat sikit D.I.Y ni untuk sejukkan penghawa dingin kereta tanpa perlu ke bengkel kereta yang entah berapa RM kena cas nanti kan.

Tak mahal pun buat D.I.Y ni, beli beberapa barang yang tak sampai rm50 je pun, dah boleh sejuk kereta korang. MUDAH & SAVE BUDGET dengan ekonomi negara dan ekonomi sendiri tak menentu ni.

BACA JUGA: 8 Cara Sejukkan Rumah Anda Tanpa Menggunakan Penghawa Dingin

Cara DIY Servis Aircond Kereta Yang Tak Sejuk

aircond kereta

Antara bahan-bahannya ialah :

  • Foam Pipe
  • Aluminium foil tape
  • Cable Ties
  • Pisau @ Gunting

aircond kereta

Dah ada bahan-bahannya boleh lah mula membalut… Jom kita mulakan.

Kalau tak tahu nak cari mana salur paip penghawa dingin. Buka penghawa dingin kereta anda kemudian tunggu beberapa minit kemudian matikan engine. Tengak mana-mana salur dekat bahagian engine yang nampak macam basah-basah sket. Kemudian cuba sentuh jika sejuk. Itulah salur penghawa dingin kereta anda. Dan boleh lah mulakan proses D.I.Y sejukkan aircond kereta anda.

Kasi balut habis dari paip bawah sampai ke hujung. Sejukkk woo aircond keta nanti.

Kami harap dengan perkongsian ini akan membantu anda menjimatkan kos servis penghawa dingin kenderaan anda. Sila kongsi artikel ini supaya dapat membantu rakan-rakan yang lain.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Please enter your comment!
Please enter your name here