Tip Mudah Masak Daging Kambing Jadi Sedap, Empuk Tak Hanyir

Bagi mengolah daging kambing untuk masakan memang tidak semudah seperti daging lembu. Silap sedikit, bau hanyir akan menyelubungi seluruh dapur rumah anda.

Untuk menghindari itu, anda anda boleh pertimbangkan beberapa tips yang diberikan oleh Ibrahim, chef restoran Al-Jazeera Signature, Indonesia.

Pertama, sebaiknya pilih daging yang berasal dari kambing muda. Usianya sekitar tujuh hingga lapan bulan. Katanya daging muda lebih lembut berbanding kambing dewasa.daging kambing

BACA JUGA: Kalau Banyak Makan Daging Waktu Raya, Amalkan Petua Ini Untuk Turunkan Tahap Kolesterol

Dari segi rasa, daging kambing muda pun dikatakan lebih manis. Kalau lebih dari 8 bulan, rasanya sudah keras. Kalau muda manis dan empuk.

Untuk perap, disarankan tidak mencuci kambing. Anda sudah tahu bukan bahawa daging kambing akan bau hanyir ketika tersentuh air dan jangan terus dimasak.

Setelah dipotong atau difillet terus dimasak, jangan disimpan-simpan. Anda boleh merebus daging dengan sejumlah rempah. Cara ini juga mampu menghilangkan bau kurang menyenangkan dari kambing.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

BACA JUGA: Korban Menggunakan Daging Wagyu RM30,000 Tidak Menjadi Masalah Dalam Islam

You might also like
2 Comments
  1. […] yang sejuk membuatkan ba4kteria tidak boleh hidup, oleh itu sebelum menyimpan daging pastikan suhu freezer anda paling kurang dari 18 celcius. Dengan suhu ini daging boleh disimpan […]

  2. […] Bila pergi buat pemeriksaan, mendapati penyewa yang juga pelarian Rohingya ini memang bela kambing di dalam […]

Leave A Reply

Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Your email address will not be published.