Home All Pengetahuan Am Lepas Makan Produk Kurus Rasa Berdebar, Pening, Berpeluh. Sila Jumpa Doktor Segera!

Lepas Makan Produk Kurus Rasa Berdebar, Pening, Berpeluh. Sila Jumpa Doktor Segera!

Lepas Makan Produk Kurus Rasa Berdebar, Pening, Berpeluh. Sila Jumpa Doktor Segera! 1

‘Berat turun 5 kg dalam dua minggu, tanpa senaman! Rasanya ramai terpengaruh dengan testimoni produk kurus macam ni kan.wanita mana yang tak mahu kurus, kesannya cepat pulak tu. Jadi bila baca kenyataan begini memanglah teruja nak tahu.

Walau pun kita tahu jalan paling selamat untuk kurus adalah dengan kawal makan dan bersenam tapi kerana nak kurus cepat kita sanggup abaikannya dan pilih untuk ambil suplemen.

Tapi awas ya, suplemen untuk kurus yang dakwa membakar lemak, kalori atau menghilangkan selera makan ini tidak semuanya selamat. Keterujaan untuk kurus buat ramai tak baca pun kandungan dalam produk itu selamat atau tidak. Janji kurus, ambil jer!

Untuk yang kategori macam ni kena baca perkongsian Dr. Afifah Azhar . Kalau dah makan dan jantung rasa berdebar, berpeluh, tekanan darah tinggi tolonglah berhenti makan produk tu sebelum jadi arwah. Ini pesan Dr. Afifah!

OMG, sebenarnya kami sendiri pernah rasa macam ni lepas makan satu produk kuruskan badan! Selain itu ada lagi tanda-tanda lain yang diberi.

Lepas Makan Produk Kurus Rasa Berdebar, Pening, Berpeluh. Sila Jumpa Doktor Segera! 2

Datang nak follow up rupanya dah meninggal

Saya jarang bercerita perihal pesakit sbb sy bkn org yg selayaknya utk bercerita.. Tp hari ni sy nk kongsi sikit sbb sy rasa penting utk pengajaran kita bersama.

Khamis lepas ada seorg pakcik lingkungan umur 50an dimasukkan ke icu disebabkn pendarahan perut& usus.. Datang ke hospital sbb batuk n berak berdarah dierumah..kami bagi ubat yg berharga rm beribu2 dgn harapan pendarahan berhenti.

Bila ditanya anaknya, anaknya bagitahu ayahnya sudah berbulan2 gemar mmbeli supplement, kopi campuran, teh herba etc melalui online utk tujuan kesihatan. Harini saya dtg nk follow up, rupanya sudah meninggal smlm. Ok sy tinggalkan bed tu, ikut specialist round.  Ada simptom kegagalan fungsi jantung lepas makan produk kurus

Smpai2 je saya kat katil seterusnya, specialist bagitahu saya pah patient ni mkn sibutramine..sy pn terpinga2 jap (setahu saya sibutramine tu haromm) tak boleh jual.

Pesakit wanita 30an, sudah berbulan2 sesak nafas, bengkak kaki dan dgn simptom2 lain kegagalan fungsi jantung..bila ditanya suami, pesakit makan beberapa produk menguruskn badan.

Salah satu adalah sibutramine yg sudah diharamkan penggunaannya.. Beli daripada kawan..dan si isteri itu tahu yg ubat itu adalah bahaya tp ttp makan secara sorok2 dri suami.. bila dibuat medical investigation, otot jantung pesakit sdh menebal menyebabkn kegagalan jantung serta komplikasi lain cardioembolic stroke &kegagalan buah pinggang.

Kalau rasa tanda-tanda ni kena insaf, cepat pergi jumpa doktor

Produk yg dia mkn buatan negara seberang tu terang2 claim ada sibutramine, senang kita detect.. Di pasaran kita, berlambak2 produk menguruskn badan yg mngndungi sibutramine berselindungkn topeng herba, topeng acai beri tu cmne pulak..

Saya nk pesan, kalau anda mkn produk2 kurus ni, kalau rasa berdebar2, pening, berpeluh, tekanan darah tinggi,penat,sesak nafas ke, tu bukan maknanya kadar metabolisma anda meningkat, tu maknanya anda kena insoff n segera jumpa doktor. Jgn sampai jd arwah dulu

Dulu saya penah cerita ttg ubat tranexamic acid ( ubat utk hentikan pendarahan) dijual brleluasa di fb utk putihkn kulit dan kesan2 jgka panjang..harini sy dpt screenshot iklan supplement yg perlu diberikan kpd anak2 seawal umur 6 BULAN supaya kulit anak glowing.

Soalan saya: kegilaan apakah masyarakat kita!

Harap nasihat Dr. Afifah ini lekat di ingatan kita. Kalau betul nak kurus pastikan dengan jalan selamat! VK dah insaf!

LEAVE A REPLY

Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Please enter your comment!
Please enter your name here