Home All Petua Dapur Lemak Daging Melekat, Sampai Malas Nak Basuh Pinggan! Jom Ikut Cara Mudah...

Lemak Daging Melekat, Sampai Malas Nak Basuh Pinggan! Jom Ikut Cara Mudah Ini

488
0
Lemak Daging Melekat, Sampai Malas Nak Basuh Pinggan! Jom Ikut Cara Mudah Ini

Lemak Daging Melekat, Sampai Malas Nak Basuh Pinggan! Jom Ikut Cara Mudah Ini | Ketika musim raya Haji dimana masakan utama yang akan dihidangkan pastinya berasaskan daging. Maklumlah masa ini lah ramai yang memberikan daging korban dan ada juga yang melakukan ibadah korban ini. Jadi dalam peti ais mesti banyak dagingkan?

Beberapa hari dalam tempoh perayaan ini menu di rumah juga banyak berasaskan daging. Contohnya, sup daging, sup tulang, daging goreng dan pelbagai lagi menu yang diminati oleh masyarakat kita semasa menyambut raya Haji.

Masa inilah, ramai yang mengambil peluang untuk menikmati sup tulang lembu segar sebagai juadah makan tengah hari.

lemak daging

Rata-rata dari kita semua akan menghadapi masalah setelah menjamu sup berasaskan daging iaitu mencuci pinggan.

BACA JUGA: Nak Singkirkan Lemak Jahat! Harus Cuba, Jus Kolestrol Guna 5 Bahan Jer.

Kebiasaan pinggan mangkuk yang digunakan tidak akan dicampur dengan yang lain kerana khuatir lemak-lemak yang tersisa melekat atau berjangkit pada yang lain. Lemak tersebut jika sabun berkali-berkali tetap tidak akan membersihkan pinggan.

Menurut seorang pengguna Facebook, beliau telah berkongsi tips mencuci pinggan mangkuk plastik yang melekat dengan lemak daging.

Sebelum ini tau guna tepung masa cuci ayam je. Tak pun jirus air panas. Tapi, kenduri kendara mana nak sempat kalau nak jerang air panas kan?

Katanya anda hanya perlu tambah tepung gandum dalam serbuk pencuci baju dan juga air. Jika anda tidak mahu gunakan sabun pencuci baju, cuba guna sabun pencuci pinggan.

Semua lemak daging yang melekat senang untuk dibuang dan dicuci!

Jadi, jika anda makan sup daging dan susah untuk dicuci, boleh cuba tips ini di rumah pada raya Haji kali ini. Mudah sikit kerja anda semua.

Sumber: Facebook

LEAVE A REPLY

Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Please enter your comment!
Please enter your name here