Home All Petua Diet Lelaki 120 Kg Buktikan Boleh Kurus Dengan Berlari, Macam Dua Orang Berbeza!

Lelaki 120 Kg Buktikan Boleh Kurus Dengan Berlari, Macam Dua Orang Berbeza!

2689
0
Lelaki 120 Kg Buktikan Boleh Kurus Dengan Berlari, Macam Dua Orang Berbeza!

Lelaki 120 Kg Buktikan Boleh Kurus Dengan Berlari, Macam Dua Orang Berbeza! | Turun berat badan dengan berlari? Macam jarang dengar, kan? Tapi ada yang berjaya walaupun tidak seramai mereka yang turun berat badan dengan diet pemakanan.

Seorang pengguna Facebook, Abdullah Faiez menjelaskan yang dia jatuh cinta pada larian setahun yang lalu ketika berat badannya 120 kilogram.

Walaupun sedar beratnya tidak begitu sesuai untuk aktiviti fizikal lasak, namun digagahi juga untuk menyertai Larian Amal hingga kini hilang separuh dari beratnya dulu menjadikannya 64kg.

Kurus Dengan Berlari, Tidak Mustahil!

BACA JUGA: Tinggi Nutrien Rendah Kalori, Kehebatan Arugula Untuk Yang Suka Makan Tapi Nak Kurus!

Melakukannya dalam diam, Faiez mengutip ilmu larian di dalam grup FB larian Malaysia dan bermula dengan larian terpaksa dek beratnya yang terlebih itu.

Berkat tidak putus asa menuju gaya hidup sihat dan mahu kurus dengan berlari, dia juga tidak menyangka beratnya turun dengan berlari walaupun mengambil masa setahun untuk berhasil.

Di kala ramai rakan FB bertanya bagaimana turun berat badan dengan hanya berlari? Faiez menjelaskan yang semua perlu konsisten dengan apa yang dilakukan, barulah mendapat hasil baik.

Malah, penurunan tersebut membuatkan penampilan Faiez turut berubah dari bentuk muka dan auranya sendiri seolah-olah dua individu berbeza.

kurus dengan berlari kurus dengan berlari

Siapa sangka berat lebih 100kg boleh berlari dan seterusnya turun berat badan. Apa yang kita perlukan hanyalah azam, kesungguhan dan usaha berterusan.

Jadi, siapa yang belum mendapat berat badan ideal tu, bolehlah cuba berlari macam abang ini ya.

BACA JUGA: Esoklah Diet, Inilah 7 Golongan Body Masih Sama Saiz Lagi Tak Kurus-Kuruspun!

LEAVE A REPLY

Amaran:
Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Please enter your comment!
Please enter your name here