Petua Kesihatan Diri

Home All Petua Kesihatan Diri

Inilah 6 Petua Mudah Dan Berkesan Rawat Chicken Pox Pada Kanak-Kanak & Dewasa

Rawat chicken pox atau demam campak bergantung kepada umur, kesihatan peribadi dan tahap teruknya penyakit ini. Kanak-kanak yang sihat mungkin tidak memerlukan apa-apa rawatan...

Inilah 5 Jenis Makanan Elak Kanser Payudara Orang Perempuan Kena Amalkan

Boleh dikatakan bahawa kes wanita yang mengidap penyakit kanser payudara semakin meningkat pada masa kini. Tidak dinafikan jika penyakit kanser payudara merupakan penyakit turun...

Diabetes boleh sembuh sebenarnya jika di ikutkan, ikuti perkongsian Dr Hamid Arshat.

Ramai rakyat Malaysia yang menghidap diabetes atau lebih dikenali dengan nama penyakit Kencing Manis akibat pengambilan gula yang tinggi, pemilihan makanan yang salah serta...

Penyakit Ekzema Kulit Merekah Berdarah Berakhir Dengan Rawatan Pakar

Menderita penyakit ekzema adalah sangat menyakitkan, hanya pesakit yang menghidapinya saja yang faham betapa seksanya mengalami penyakit kulit seperti ini. Kesan dan akibatnya gatal...

11 Khasiat Lobak Putih Yang Lain, Bukan Sekadar Menghancurkan Batu Karang

Pelbagai khasiat lobak putih disebabkan ianya mengandungi pelbagai jenis vitamin, di antaranya seperti vitamin A, betakaroten, vitamin B1, riboflavin, niasin, vitamin C dan E....

3 Bahan Ini Bantu Saya Hilangkan Sakit Kepala & Migrain

“Aduh, ada tak cara nak hilangkan sakit kepala berdenyut-denyut. Nak buat kerja pun tak dapat fokus, dah lah nak siapkan cepat ni. Malasnya nak...

Inilah 10 Khasiat Rebung Yang Boleh Menjauhkan Anda Dari Pelbagai Penyakit. No. 6 Tu...

Mesti ramai yang suka makan rebung kan, tapi anda tahu tak khasiat rebung yang bukan sahaja elok untuk kesihatan tetapi turut membantu dalam proses...

Pernah Tengok Benjolan di Tangan atau Kaki Seperti Ini? Rasa Pelik & Risau Sila...

Kemunculan benjolan di tangan atau kaki pastinya mengundang rasa tidak selesa dalam kalangan individu, terutamanya bagi golongan wanita meskipun saiz benjolan tidak terlalu besar....

Resepi Teh Halba Sesuai Untuk Lelaki & Perempuan

Hmmm..rasa tenang betul selepas minum teh halba ni. Wangi dan harum sangat. Ramai yang tak tahu rupanya halba ni boleh dibuat teh. Khasiatnya pun...

Resepi jeruk halia untuk buang angin.

Seperti bawang putih, halia juga mempunyai banyak kelebihan. Selain digunakan sebagai penambah perisa dalam masakan, jeruk halia juga baik untuk kesihatan kita. Khasiat halia...