‘Ini Antara Patung Yang Dimiliki Pesakit Yang Terkena Gangguan Sihir/Saka’

“Ini adalah antara patung-patung yang dimilik pesakit yang terkena gangguan sihir atau saka,” demikian tulis pengamal perubatan Islam yang lebih dikenali dengan panggilan Ustaz Jin.

Menurut pengalaman Ustaz Jin, penghuni rumah yang menyimpan patung-patung di rumah tidak kira sama ada besar atau kecil, mudah terkena gangguan.

“Malaikat tidak akan masuk ke rumah yang ada patung besar dan kecil, kecuali malaikat maut. Apabila malaikat tidak masuk, jin dan syaitan akan senang masuk dan mudah terkena gangguan ini, mengikut pengalaman saya sebagai perawat.

“Keluarkanlah patung-patung besar atau kecil untuk mengelakkan daripada senang terkena gangguan jin dan syaitan. Perempuan yang akil baligh yang main patung hukumnya adalah haram. Wallahuallam,” tulisnya.

gangguan sihir, gangguan jin, gangguan ilmu hitam, jin dalam anak patung, sihir dalam anak patung

Bagaimanapun, ada segelintir netizen yang salah faham dengan kenyataan Ustaz Jin yang didakwa menjatuhkan hukum haram bermain patung dengan sewenang-wenangnya. Tidak melatah dengan dakwaan itu, Ustaz Jin menjelaskan hukum bagi perempuan yang akil baligh adalah haram, namun tidak bagi kanak-kanak yang belum akil baligh.

“Kenapa perlu berbalah? Post saya tidak mengatakan haram kepada budak-budak, tetapi haram kepada perempuan akil baligh. Kalau tak bagi anak-anak main patung pun tak jadi masalah. Ambil mudarat yang kecil, tinggalkan mudarat yang besar,” tulisnya yang turut menyertakan video ceramah dari Ustaz Azhar Idrus berhubung isu berkenaan bagi menyokong kenyatannya itu.

“Saya cuma memberi ilmu dan kebaikan kepada orang supaya orang Islam tahu. Terpulang kepada masing-masing. Yang baik datang dari Allah, yang tidak baik datang dari kejahilan kita sendiri,” tulisnya.

Terdahulu, viral di media sosial seorang wanita mendakwa patung anak perempuannya bergerak sendiri dalam kejadian awal pagi di rumah mereka baru-baru ini.

Pada awalnya, patung berkenaan berada dalam keadaan ‘tidur’, namun wanita itu tidak mengendahkan kerana sudah menjadi kebiasaan anak perempuannya meletakkan patung itu berada dalam posisi ‘tidur. Bagaimanapun sekitar jam 4 pagi, dia mendapati patung itu berada dalam keadaan berdiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. TQ

Komen Anda...

Add Comment