Tip Dapatkan Anak Lelaki Atau Perempuan Mengikut Dr Hamid

Menurut The Shettles Method yang dibangunkan oleh Dr Landrum pada 1960, X-chromosome (girl) mengharungi jalan yang lebih perlahan berbanding Y-chromosome (boy) yang bertahan lebih lama.

Semua ini bergantung kepada ‘masa’ kesuburan seseorang itu ditambah dengan keadaan telur dan sperma yang bergabung ketika itu. Apa pun tak salah apabila kita cuba merancang siapa tahu kemungkinan ia akan berjaya.

Bagi ibu-ibu sekalian, semoga perkongsian ini bermanfaat:-

anak lelaki, anak perempuan, tip dapatkan anak lelaki, tip dapatkan anak perempuan, petua dapatkan anak lelaki, petua dapatkan anak perempuan

Puan bolehlah membuat pengiraan dari tarikh puan datang haid. Contoh pengiraan adalah seperti dibawah, :-

KALENDER KESUBURAN BULANAN (cth;sekiranya haid jatuh pd 1hb)

BACA JUGA: Wanita Wajib Baca Ni Tip Memastikan Rahim & Faraj Yang Sihat Sepanjang Usia

Hari Haid : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (10hari)
Hari Subur (Anak Lelaki): 11,12,13,14,15,16,17 (7 hari)
Hari Subur (Anak P’puan): 18,19,19,20,21,22,23 (7 hari)
Hari Tidak Subur: 24,25,26,27,28,29,30 (7 hari)

Berdasarkan kalender diatas Puan bolehlah sesuaikan dengan tarikh terakhir haid Puan bagi mendapatkan tarikh yang sesuai untuk bersama suami bagi mendapatkan anak perempuan.

Sekiranya haid Puan jatuh pada 23hb, maka sesuaikan dengan kalender tersebut di atas. Tulislah tarikh tersebut dengan tulisan kecil di bahagian atas kelender tersebut, supaya Puan mendapat tarikh yang sebenar untuk bekerja keras (bersama suami).

Walaupun masa haid Puan hanya selama 6 atau 7 hari, tetapi telur akan mula berfungsi selepas hari ke 10.

Jadi pada hari ke 11 hingga 17 (Puan di dalam keadaan subur yang amat sangat dan kemungkinan untuk mendapat anak L (lelaki) adalah cerah.

Mulai tarikh 18 hingga 23, adalah hari-hari untuk mendapatkan anak perempuan. Untuk itu, saya sarankan agar Puan menggunakan masa (tarikh) ini sebaik mungkin untuk mendapatkan anak perempuan.

BACA JUGA: 7 Tanda Awal Kanser Ovari Yang Disangka Sakit Biasa

Bila tiba pada hari tidak subur di atas 24 hingga 25 (lagi seminggu nak period) puan akan rasa sakit2 badan, sakit kepala dan moody. Itu salah satu tanda puan akan didatangai haid dalam masa seminggu dan masa Haid semula akan jatuh pada 30hb (selalunya akan tercepat atau selewat sehari)dari tarikh period terakhir.

ALL THE BEST & GOOD LUCK!! INSYALLAH

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. TQ

Komen Anda...

Add Comment